Bebeklerde Burun Tıkanıklığı Tedavisi

Bebeklerde burun tıkanıklığı belirli bir hastalığın belirtisi olabileceği gibi aynı zamanda herhangi bir hastalık olmaksızın da yaşanabilmektedir. Burun tıkanıklığının tek mi yoksa iki taraflı olduğu, burun tıkanıklığına eşlik eden enfeksiyon, hırıltı ya da burun akıntısının varlığı da değerlendirilmelidir.

Pek çok anne, bebeğindeki burun tıkanıklığı konusunda endişelenmekte ve bebeklerde burun tıkanıklığına ne iyi gelir şeklinde sorgulamaktadır. Ancak öncelikle burun tıkanıklığının nedenlerinin araştırılması ve bu doğrultuda en uygun tedavi yöntemi planlanmalıdır. Unutulmamalıdır ki sağlıklı bir solunum süreci için burun tıkanıklığının tedavisi şarttır.

Bebeklerde Burun Tıkanıklığı Nedir?

Bebeklerdeki burun tıkanıklığı; burun iç yolunun bebeklerde yetişkinlere oranla bebeklerde daha dar olmasından kaynaklanabileceği gibi anatomik bozukluklar da burun tıkanıklığı problemini açığa çıkarabilmektedir.

Özellikle emzirme dönemindeki bebeklerde burun tıkanıklığı beslenme sorunlarına yol açabilmekte ve gelişim geriliği gibi ciddi şikayetlere de yol açabilmektedir. Öyle ki bebeklerde henüz ağızdan nefes alma refleksi gelişmemiş olabilmekle birlikte sümkürme eylemi de gerçekleştirilememektedir.

Nefes alırken burundan ses gelmesi, uykuya dalma güçlüğü ya da sık sık uyanma gibi durumlar yaşanıyorsa mutlaka burun temizliği uygulanmalıdır. Burun temizliği uygulanmasına rağmen şikayetlerin devam etmesi durumunda ise mutlaka alanında tecrübeli bir çocuk KBB uzmanına başvurulması gerekmektedir.

Bebeklerde Burun Tıkanıklığı Neden Olur?

Bebeklerde burun tıkanıklığı nedenlerini aşağıdaki şekilde sıralamak mümkündür;

• Ortam havasındaki nemin az olması
  • Tozlu ortama maruz kalma
  • Sigara dumanına maruz kalma
  • Parfüm ya da diğer kokulu kozmetik ürünlerine maruz kalma
  • Nezle, grip gibi viral hastalıklar
  • Alerjik reaksiyonlar
  • Burun hava yolunun doğuştan dar ya da kapalı olması
  • Burun damarlarında kan toplanması (nazal konjeksiyon)
  • Geniz eti büyümesi
  • Yabancı cisim
  • Rinit
  • Reflü

Bebeklerde burun tıkanıklığının nedenlerinin araştırılmasında ayrıntılı bir fizik muayene ile birtakım testler gerekebilmektedir.

Bebeklerde Burun Tıkanıklığı Tedavisi

Bebeklerde burun tıkanıklığı tedavisinde en önemli nokta burun tıkanıklığına neden olan toz, sigara dumanı, parfüm gibi maddelerden uzaklaşmak; havanın doğru nem oranında olmasına özen göstermektir. Aynı zamanda banyo sonrası burun temizliğini aksatmamakta büyük önem taşımaktadır. Tüm bu uygulamalara rağmen burun tıkanıklığı şikayeti devam ediyorsa hekime başvurulması gerekmektedir. Burun spreyleri ve çeşitli ilaçların kullanılması önerilebilmektedir. Aynı zamanda anatomik bir bozukluk varlığında cerrahi yöntemler ile tedavi edilmesi gerekebilmektedir.

Ankara Çocuk Burun Tıkanıklığı Tedavisi

Ankara çocuk burun tıkanıklığı tedavisi; nitelikli tanı ve tedavi planlaması süreci sonrasında uygulanmaktadır. Çocuklarda ve bebeklerde burun tıkanıklığı tedavisi hakkında detaylı bilgi için 0 (312) 284 19 20 numaralı telefonu arayabilirsiniz.