Migren - Vestibüler Migren

Eğer baş ağrınız ataklar halinde ortaya çıkıyorsa bu ağrıya migren ağrısı diyebiliriz. Migren atakları kiminde yılda 1-2 defa, kiminde ise ay içerisinde defalarca görülebiliyor. Migren ağrılarının çoğunun çok şiddetli seyrettiğini söyleyebiliriz.  Migren ağrılarını şiddetli baş ağrısı olmasının dışında diğer ağrılarından ayırt eden en önemli özellikle ise ağrı ile birlikte ortaya çıkan bulantı, ses ve ışığa duyarlılıktır. Migren ağrısı olanlar baş ağrına eşlik eden bu rahatsızlıklar nedeniyle günlük işlerini tamamlamakta zorlanırlar. Yine de tam bir migren tanısı koymak için uzun bir süreç ve uzman doktor kontrolü çok önemlidir.

Vestibüler Migren Nedir?

Vestibüler migren demek migrene bağlı baş dönmesi atakları demektir. Vestibüler migren en sık baş dönmesi yapan nörolojik vertigo nedenidir. Migren ve vertigo her ikisi de toplumda sık karşılaşılan durumlardır. Vestibüler migrende görülen baş dönmeleri genellikle birkaç dakika ile sınırlıdır. Ancak nadiren günlerce de sürebilir. Baş dönmeleri genellikle başın ani hareketleri sırasında görülür.

Baş ağrıları baş dönmesi atağından hemen önce, atak sırasında ya da ataktan hemen sonra görülebilir. Bazı hastalarda baş ağrısı ve baş dönmesi atakları hiçbir zaman bir arada görülmeyebilir. Kesin vestibüler migren tanısı konabilmesi için hastanın ataklar halinde gelen baş dönmeleri veya denge bozuklukları, migren hastalığının varlığının bilinmesi, tipik migren bulguları olanm yarım başağrısı, ışıktan ve sesten rahatsız olmak ve bazen de migren atağının geleceğinin hissedilmesidir.

Bilindiği gibi bazı yiyecekler, stres, hormonal değişiklikler, adet dönemleri, uykusuzluk ve açlık migreni tetiklemekte ve atak sayısını artırmaktadır. Tanıda en önemli nokta hastanın hikâyesidir. Ayırıcı tanıda hastalığın klinik bulguları ve gerekirse işitme ve denge testleri birlikte değerlendirilir. Atakların olmadığı dönemde genellikle nörolojik, otolojik ve odyolojik muayene normaldir. Hastaların az bir bölümünde kalorik testte kanal parezisi saptanabilir. Ataklar sırasında nistagmus da izlenebilir. Tedavide migren tedavisi uygulanır.