Burun Eti Nedir?

Burun eti; burun içerisinde bulunan; solunan havayı temizlemek, sıcaklık açısından dengelemekle görevli olan yapılardır. Tıp literatüründe konka olarak da tanımlanan burun eti; sağ ve solda 3’er adet olmak üzere toplam 6 tanedir. Burun eti aynı zamanda ortamın sıcaklığına göre şişebilen ya da büzüşebilen kan damarları bakımından zengin olan bir yapıdır.

Burun eti büyümesi nedir?

Burun eti büyümesi problemi genellikle alt bölümde olan büyüme ile şikayete yol açmaktadır. Bu problem, konka hipertrofisi olarak tanımlanmaktadır. Damar bakımından zengin olan alt burun etleri büyüyerek ya da şişerek solunum problemlerine yol açmaktadır.

Burun eti büyümesi; genellikle hormonal faktörler ve alerjik reaksiyonlar sonucunda yaşanmaktadır. Aynı zamanda solunan havanın nem ve ısı farkına verdiği cevap ile de büyüyebilmektedir. Burun eti büyümesinin en belirgin nedenlerinden biri de burun eğriliği problemidir. Burun eğriliği problemi yaşayan kişilerde geniş olan burun deliğindeki konkada büyüme yaşanmaktadır.

Burun etinin başlıca görevi olan akciğerlere kaliteli hava gönderilmesi fonksiyonu burun etinin büyümesi sonucunda sekteye uğramaktadır.

burun-eti-ameliyat

Burun eti büyümesi belirtileri

Burun eti büyümesi belirtilerinin başında burun tıkanıklığı şikayeti gelmektedir. Burun eti büyümesi ile birlikte hava akışı yeterli oranda sağlanamamakta ve solunum zorlaşmaktadır. Aynı zamanda uyku kalitesinin bozulması ve bu bağlamda konsantrasyon eksikliği gibi problemler açığa çıkmaktadır. Burundan nefes alınamaması sonucunda ağızdan nefes alınmakta ve bu durumda da ağız kokusu, ağız kuruluğu, dişlerde çeşitli problemler yaşanabilmektedir.

Burun et belirtileri nelerdir?

Burun et belirtileri yaşayan hastada; burun tıkanıklığı, koku alamama gibi şikayetler açığa çıkmaktadır. Burun eti büyümesinde uygulanacak tedaviye; burun etinin büyümesi nedenleri araştırılarak karar verilmektedir. Alerjik reaksiyonlar ile büyüme yaşanıyorsa ilaç tedavi uygulanmaktadır. Burun eğriliği nedeni ile büyüyen burun eti ise cerrahi işlemler ile burun eti küçültülerek tedavi uygulanmaktadır. Son yıllarda lazer ve radyo frekans yöntemleri ile de burun eti büyümesi tedavisi gerçekleştirilmektedir.