Kulak İçi İğne Tedavisi

Kulak içi iğne tedavisi, kulakta yaşanan işitme kaybı, baş dönmesi, çınlama gibi rahatsızlıkların tedavisi için kullanılır ve bu tedavi yöntemi kulakta oluşan rahatsızlıkların giderilmesine çalışılır. Kulak içi iğne tedavisi, genelde yakın zamanda oluşan rahatsızlıkların tedavisinde çok etkindir.

Kulak İçi İğne Tedavisi Nedir?

Kulak içi iğne tedavisi kulak zarı yoluyla kulak içine enjekte edilen ilaçların kullanılmasını içerir. Özellikle ani işitme kaybı, yeni başlangıçlı kulak çınlaması, bazı baş dönmesi durumlarında ve Meniere hastalığı (dengesizlik, işitme kaybı ve kulak çınlaması) gibi kulak hastalıklarının tedavisinde yaygın olarak kullanılır.

Genellikle kortikosteroidler gibi ilaçlar kulak içindeki enfeksiyonu ya da inflamasyonu tedavi eder. Kulak içi iğne tedavisi sayesinde ilaç kulak zarı üzerinden doğrudan etkili olur ve vücutta daha az yan etkiye neden olmasına olanak tanır. Orta kulağa yapılan ilaç vücuda zararı olmadan ve dağılmadan, iç kulağa geçerek iç kulak organlarında ve sinirlerinde etkin tedavi yapmaktadır. Kulak içi iğne tedavisi, doktor tarafından uygulanmalıdır. Özellikle kulak zarına hasar vermeyecek şekilde yapılmaktadır.

Kulak İçi İğne Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kulak içi iğne tedavisi, işlemin nasıl yapılacağı, kullanılacak ilaçların türüne ve hastanın durumuna bağlı olarak değişebilir. Ofis şartlarında, muayenehanede endoskop kullanılarak ve hasta yatırılarak önce kulak örtülür.

• Öncelikle, kulak temizlenir.
  • Yüzeyel anestezi ilaçları damlatılarak kulak içi bölge uyuşturulur ve rahatsızlık hissi yaşanmasını önlemeye yardımcı olur.
  • Kulak zarının arkasına en ince iğne ile ilaç enjekte edilir. Genellikle birkaç dakika süren bir işlemdir. Kulak zarı hasar görmez ve delik de kalmaz.
  • İlaç, kulak zarının arkasındaki bölgeye dağılır.
  • İşlem bittikten sonra, hasta 20 dakika konuşmadan yatar ve dinlenir.

Kulak içi iğne tedavisi, genellikle ağrısız bir işlemdir ancak bazen hafif bir rahatsızlık hissi yaşanabilir. Tedavi sonrası kulakta birkaç saat boyunca hafif bir ağrı veya yanma hissi yaşanması normaldir.

kulak-ici-igne-tedavisi-nedir

kulak-ici-igne-tedavisi-neden-yapilir

Kulak İçi İğne Tedavisi Neden Yapılır?

Kulak içi iğne tedavisi kulak hastalıklarında son yıllarda etkisi kanıtlanmış ve çok etkili bir yöntemdir. Ani işitme kaybı, ani başlangıçlı kulak çınlaması ve bazı baş dönmesi ve artmış kulak içi basınç durumları ile Meniere hastalığının belirtilerinin azaltılmasında kullanılır.

Kulak İçi İğne Tedavisi Kimlere Yapılır?

Kulak içi iğne tedavisi Meniere hastalığına sahip olan kişilerin yanı sıra ani işitme kaybı, yeni başlayan tinnitus (çınlama, uğultu), kulakta artmış basınç ve bazı vertigo (baş dönmesi) hastalarında uygulanabilir. Kulak içi iğne tedavisi çocuklarda da kullanılabilen bir yöntemdir Ayrıca hamile kadınlarda da uygulanması zararsız olan yöntemlerden biridir. Hamile kadınlarda Meniere ya da diğer kulak problemlerinde (vertigo, tinnitus, işitme kaybı gibi) ağızdan ilaç verilemeyeceğinden bu tedavi yöntemi tercih edilebilir. Ancak, kulak içi iğne tedavisi her hasta ve durum için uygun bir yöntem değildir. KBB Hekiminin tecrübesi ve doğru tanı koyması ile güzel sonuçlar alınabilir.

Kulak İçi İğne Tedavisi Çeşitleri Var mıdır?

Kulak içi iğne tedavisi çeşitleri bulunur. Sıklıkla kulak içine kortizon tedavileri yapılmaktadır. Bunlar arasında en çok dexamethason ve prednisolon molekülleri etkindir.

Bu ilaçlar kulak içindeki inflamasyonu ve ödemi azaltmak için kullanılır. Stereoid iğneler; Meniere hastalığı, vertigo (baş dönmesi), tinnitus (çınlama, uğultu), ani işitme kaybı gibi durumlarda semptomları hafifletmek için kullanılabilir.

Kulak içi kortizon tedavisi diğer kortizon tedavilerinin aksine vücuda yan etkisi olmayan ve kalp ameliyatı olan, çok sayıda ilaç kullanan, gebeler, tansiyon, diabet hastalarında ve ileri yaşlı hastalarda güvenle kullanılmaktadır. Çünkü kulağa yapılan doz hem çok azdır, hem de doğrudan iç kulağa ulaştığından etkinliği çok daha yüksektir. İlaç vücuda da dağılmamakta ve sistemik yan etkiler yapmamaktadır. Bu işlem sonrası kulak zarı hasar görmez ve delik de kalmaz. Hasta birkaç gün sonra yüzebilir. Aynı gün duş alabilir.

Kulak İçi İğne Tedavisi Kaç Seans Yapılmaktadır?

Kulak İçi İğne Tedavisi genellikle ardışık veya gün aşırı olmak üzere 5 seans yapılmaktadır. Tedavi sayısı hastaya, hastalığına ve şikâyetlerinin başlangıcına göre değişmektedir.

Kulak İçi İğne Tedavisi Fiyatları 2023

Kulak içi iğne tedavisi fiyatları; hastaneye, doktora ve tedaviye göre farklılık gösterir. Ayrıca, kullanılan ilaç ve tedavi yöntemi de fiyatı etkileyebilir. Hastalığın ne kadar ilerlediği de önem taşıyabilir.