Kulak Tüpü Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

Kulak tüpü ameliyatı ortalama 15 dakika sürmektedir. Küçük bir neşter ya da lazer yardımı ile kulak zarına ufak bir kesi açılmaktadır. Daha sonra ise orta kulaktan sıvılar çıkarılmaktadır. Böylelikle de tüp kulak zarı deliğine sokulmaktadır.

Kulak tüpleri orta kulak ve dış kulak arasında bulunan basıncın korunmasını ve kulak zarında biriken sıvının boşaltılmasını sağlamaktadır. Orta kulağı havalandırmakta ve kulak zarının arkasında sıvı birikmesini önlemektedir. Özellikle kulak zarı arkasında sıvı birikimi görülen çocuklara uygulanmaktadır. Çünkü çocuklar gelişme çağındayken işitme kaybı yaşamasına neden olabilmektedir. Bununla birlikte çocukta konuşma gelişimini de etkileyebilmektedir. Eğer çocukta sık sık kulak enfeksiyonu görülüyorsa takılması önerilmektedir.

Kulak tüpü uygulaması genel anestezi altında gerçekleştirilmektedir. Bundan dolayı işlem sonrasında ağrı oluşmamaktadır. Ancak bazı hastalarda ağrı oluşabildiği görülmektedir. Böyle bir durumda ağrı kesici kullanımı önerilmektedir. Ameliyat için dış kulakta herhangi bir kesi açılmamaktadır ve bundan dolayı da kısa sürede iyileşme görülmektedir.

Özellikle iki taraflı orta kulak sıvılarında ilaç tedavisi etki etmeyebilmektedir. Birkaç ay boyunca ilaç tedavisine cevap verilmediği takdirde kulak tüpü uygulamasına başvurulmaktadır. Eğer kulak zarında çökme oluşmuş ya da işitme kaybı meydana gelmiş ise beklemeye gerek duyulmamaktadır. Tek tarafta orta kulak sıvısı var ise bekleme süresi uzayabilmektedir. Doğru bir muayene ve teşhis sonucunda uygulanan işlemin herhangi bir zararı bulunmamaktadır. Ancak durum hastadan hastaya değişim gösterebilmektedir.

Kulak tüpü, kulak zarına mikro cerrahi tekniklerle ve dış kulak yolundan ilerlenerek takılmaktadır. İşlemin adı parasentez olarak da bilinmektedir. Dış kulaktan ilerlendikten sonra kulak zarı çizilmektedir. Kulak zarında yer alan delikten orta kulaktaki sıvı çekilmektedir. Bundan sonrasında ise özel aletlerin yardımı ile bir ucu dış kulakta bir ucu orta kulakta olacak şekilde tüp yerleştirilmektedir. İşlem uygulanmadan önce detaylı bir muayene gerçekleştirilmektedir. Muayene sonucunda net bir sonuç elde edilmekte ve buna uygun bir şekilde tedavi başlatılmaktadır. Ayrıca kulak tüpünün kulak zarına herhangi bir zararının olduğu bilinmemektedir. Ancak her hastanın sorunu farklı olabilmekte ve durum hastadan hastaya değişim gösterebilmektedir.