Alerjik rinit (saman nezlesi) neden olur? Tedavisi mutlaka yapılmalı mıdır? - Dr. Erkan Tarhan

Alerjinin yani halk arasında saman nezlesi olarak bilinen hastalık çok hızlı bir tırmanışa geçti. Iki bin elli yılında tüm Avrupa'da yüz kişinin elli ellisinde alerjik rint olacak. Türkiye'de artık Avrupa'laştığına göre çok yoğun bir alerjik hastamız olacak. Öncelikle tanı koymak gerekiyor. Neye alerjiniz var diye. Biz daha çok kandan bu alerjik ring tanısını koymaya çalışıyoruz. Yaklaşık doksanlı bir panelimiz var. Kandan ona bakarak neler alerjisi olduğunu bulmaya ki eğer varsa bundan kaçınmamız gerekiyor. Mesela örnek vereyim kedi alerjiniz var. Elinizde kedi olamaz. Yani sadece ilaçlarla her şeyi bekleyemezsiniz. Alerjinin birinci tedavisi alerjiden kaçınmak. Onun için öncelikli olarak alerjiyi tespit etmeniz gerekir. Tedavisinde birçok ııı ürün var. Işte burun spreyleri var. Antistamikler var. Hanisına girmeyeyim. Birçok ilaçlarımız var. Alerjinizi tedavi etmeli miyiz? Tabii ki etmeliyiz. Çok da önemli. Tedavi etmezsek yüzde kırk oranında alt solunum yollarına kadar ilerliyor. Ve ileri dönem astıma kadar uzanan, ciddi hava yolu problemleri yapıyor. Bunun için alerjiyi tespit edip, bundan kurtulmanın yollarını bulacağız. Tabii ki alerjiyi etmek çok zor bir şey. Yani bir bir ilaçla, bir iğneyle tamamen geçecek bir şey değil ama önce tespit etmek gerekirse korunma yöntemleri, gerekirse aşılama tedavisi, gerekirse daha da daha ağır ilaçları kullanmak, tercih etmek zorunda kalıyoruz. Maalesef önümüzdeki yıllarda allerji hepimizin Baş ağrısı olacak.