Burun Tıkanıklığı Tedavisi

Burun tıkanıklığı tedavisi; burun tıkanıklığını sürekli ya da sık sık yaşayan kişilerin mutlaka başvurması gereken bir süreçtir. Burun tıkanıklığı problemi anatomik problemler ya da alerjen faktörü ile açığa çıkmaktadır ve uygulanacak tedavi öncesinde burun tıkanıklığına neden olan faktörler ayrıntılı bir şekilde araştırılmalıdır.

Burunda kıkırdak, kemik eğriliği, burun etinin (konkanın) büyümesi,kronik sinüzitler, burunda polipler,  geniz eti büyümesi gibi problemlerin yanı sıra bu problemlere bağlı olarak enfeksiyon ve iltihaplar da burun tıkanıklığına neden olabilmektedir.

Burun Tıkanıklığı Tedavisi Ankara

Burun tıkanıklığı tedavisi Ankara’da pek çok kulak burun boğaz doktoru tarafından nitelikli bir şekilde uygulanmaktadır. Burun tıkanıklığının nedenlerinin araştırılması, teşhis edilmesi ve hasta için en uygun tedavi yönteminin karar verilmesi amacı ile alanında tecrübeli bir hekime başvurulmalıdır.

Burun tıkanıklığı tedavisi nasıl yapılır?

Burun tıkanıklığı tedavisinde akut vakalarda ve alerjik durumlarda hastalığa uygun ilaçlar ( burun spreyleri ve oral yolan alınan ilaçlar)  kullanılmaktadır. Söz konusu ilaçlar; burun mukozasının yapısını tedavi etmekte, şişen burun etinin ve poliplerin küçülmesinde etkili olmaktadır.

Ancak ilaca cevap vermeyen durumlarda ve ilaçla düzelmesi mümkün olmayan hastalıklarda  cerrahi yöntemler ile burun kıkırdak kemik eğrilikleri düzeltilmekte, burun eti (konkalar) radyofrekans metodu ile küçültülmekte,  geniz eti varsa alınmakta ve kronik polipli sinüzitte ise endoskopik sinüs cerrahisi tedavisi uygulanmaktadır. Tamponsuz, silikonsuz  uygulanan tüm burun ameliyatlarında hastanede kalmaya ihtiyaç kalmadan aynı gün hasta taburcu edilebilmektedir. Tampon kullanılmadığından bir gün sonra silikon, tampon vs gibi yabancı cisim çıkartma sıkıntısı da olmamaktadır. Hastalarımız genellikle ağrı kesici bile kullanmamaktadır. Estetik içermeyen burun ameliyatlarında morarma, şişme görülmemektedir. Bununla birlikte burun dış şekil bozukluğu da olan hastalara aynı seansta estetik burun ameliyatı da yapılmaktadır.  Estetik burun ameliyatlarında da burunda tampon, silikon gibi malzemeler kullanılmamaktadır.

Aynı zamanda alerji sebebi ile yaşanan burun tıkanıklığı probleminde en etkili tedavi yöntemi alerjenlerden korunmak olduğu bilinmelidir. Polen maskesi kullanımı, kedi ve köpekler ile aynı ortamda uyunmamalı, tüylü ev eşyaları kullanılmamalıdır.

Evde burun tıkanıklığı tedavisi

Evde burun tıkanıklığı tedavisi ya da burun tıkanıklığının önlenmesinde aşağıdaki adımların uygulanması önerilmektedir;

• Doktorun önerdiği ilaçların aksatılmadan kullanılması
  • Alerji varsa sebebinin araştırılması ve alerjenden uzaklaşmak,
  • Alerji hastalarında, yerden halıları kaldırmak, perdeleri stor perde ile değiştirmek, anti alerjik süpürge kullanmak, evi sabah değil, öğleden sonra havalandırmak ve antialerjik yastık, çarşaf ve kılıfları kullanmak çok fayda sağlamaktadır.
  • Alkol ve kafein tüketiminin minimum düzeye indirilmesi
  • Evdeki nemi uygun oranda sağlamak
  • Parfümden, oda sprey ve kokularından uzak durmak
  • Bir hayvan sahiplenilecekse önceden alerji testi ile araştırmak
  • Evde çamaşır kurutmamak,
  • Deterjan, çamaşır suyu gibi kimyasallardan olabildiğince uzak durmak
  • Yeterli sıvı tüketmek

Burun tıkanıklığı probleminin 10 günden fazla sürmesi, burun tıkanıklığı ile birlikte yüksek ateş varlığı ve yeşil renkli burun akıntısı da yaşanıyorsa mutlaka hekime başvurulması gerekmektedir.